Bu yalnızca bir kadının masum olduğu ve onun da Hz. Fatıma´tuz Zehra (s.a) olduğu anlamına gelmez. Hz. Zeyneb-i Kübra (s.a) ve Hz. Fatıma –i Masume (s.a) gibi diğer bazı kadınların masum olmadığına dair bir delilimiz yoktur. Peygamberlerin (a.s) hepsinin erkek olmasının nedeni, nübüvvet ve risaletin icraî bir görev olmasıdır ve erkeklerin fiziksel ve bedensel özellikleri bu tür icraî işleri üstlenmeye daha uygundur. Öte yandan, nübüvvet ve risaletin dayandığı temel, velayet makamıdır. İnsan olmanın kemali, Allah’ın velisi olmaktır ve bu makam, erkek veya kadınla sınırlı değildir. Asiye, Meryem, Hz. Fatıma, Hz. Zeyneb-i Kübra ve Hz. Fatıma Masume gibi büyük kadınlar –Allah´ın selamı onların üzerine olsun- bu dünyada bulunmuştur ve her biri kendi derecesi ve konumunu muhafaza ederek velayet mertebesine ulaşabilirler. (Velayet mertebesi; İlahi velilik)
Nübüvvet ve risalet icraî bir iştir. Bir kadının peygamber olmamasının sebebi, peygamberlerin toplumdaki tüm bireylerle temas kurması, savaş ve barışta liderlik yapması ve savaşın komutanlığını üstlenmesidir. Bu icraî görevler kadınlar için zordur. Ancak peygamberlerin hepsinin erkek olması, manevi kemalin sadece erkeklere has olduğu anlamına gelmez. Çünkü manevi kemal, Allah’ın velayetiyle ilgilidir ve ilahi velayet açısından kadın ve erkek arasında bir fark yoktur. Hem kadınlar hem de erkekler Allah’ın velisi olabilirler.
-Büyük Arif Ve Alim Ayetullah Cevad Amuli