Hz.Fatıme-i Zehra´nın (s.a) şanı ve makamının azametini açıklamakta bizim lisanımız yetersizdir. Kuran ve sahih hadisler bu yüce şahsiyet hakkında açıklama ve övgülerde bulunmuştur ki bizim bu övgüleri anlamada dikkatlice düşünmemiz gerekiyor. Sahih bir hadiste Cebrail´in (a.s) peygamberimizin (s.a.a) vefatından sonra hz.Fatıma´ya (s.a) geldiği bir gerçektir. Bu hadisin kaynağına baktık. Kaynağı muteberdir ve zerre kadar şüphe yoktur.
Hz.İmam Cafer-i Sadık (a.s) buyuruyor ki; ‘Peygamberin (s.a.a) vefatından sonra Hz.Fatıma (s.a) çok büyük bir hüzün yaşıyordu. Ve Cebrail (a.s) Hz.Fatıma´ya gelerek ona teselli de bulunuyordu. Ve gelecekle ilgili bir kısım haberleri ona veriyordu. İmam Ali de (a.s) bu haberleri yazıyordu. İmam Ali´nin (a.s) yazdığı bu metin Fatıma´nın Mushafı´dır.’
Kuran´ın nakline göre Cebrail (a.s) tarih boyunca peygamberden başkasına inmemiştir. Ancak bir yer istisnadır ve bu hususta kuran Meryem suresinin 17.ayetinde şöyle buyurmuştur; ‘Biz ona ruhumuzu gönderdik.’ Buradaki ruhtan maksat Cebrail´dir (a.s). Ancak bir grup da ruhtan maksadın Cebrail olmadığını söylemişlerdir. Ruhun Cebrail olduğunu kabul ettiğimiz zaman Hz.Meryem´in (s.a) öyküsünde cebrail´in ona bir kez indiği görülmektedir. Ancak meşhur hadiste Cebrail (a.s) daim olarak Hz.Fatıme-i Zehra´nın hizmetine müşerref oluyordu. Bu onun için en önemli özelliklerden birisidir.